Шоиста САИДОВА,
Шаҳноза МАСТОНОВА,
омӯзгорон аз шаҳри Панҷакенти вилояти Суғд

Яке аз сифатҳои муҳимми мутахассиси муосир истифодаи босамари технологияҳои иттилоотӣ дар ҷараёни кор мебошад. Чеҳраи касбии ҳамшираи шафқат дар замони муосир саводнокӣ, дақиқият, касбият ва доштани маҷмуи барномаҳое мебошад, ки имкон медиҳанд, раванди корӣ, масалан: феҳристи электронӣ, таърихи электронии беморӣ ва ғайра, беҳтар карда шаванд. Истифодаи самараноки технологияҳои иттилоотӣ дар дарсу машғулиятҳо боиси зиёд шудани таваҷҷуҳи донишҷӯён ба раванди таълим гардида, ҳавасмандии азхудкунии дониш ва ҳифзи маълумоти навинро низ зиёд мегардонад. Истифодаи технологияҳои мултимедиявӣ дар синф ҳам барои шавқманд шудани дарсҳо ва ҳам барои ҳалли мушкилоти пайдошуда дар раванди танзими дарсҳо ва барномаҳои таълимӣ мусоидат мекунад. Компютере, ки проектор дорад, ин масъаларо комилан бартараф намуда, имкон медиҳад, ки воситаҳои аёнии муосири интерактивиро истифода баранд. Муваффақияти раванди таълим дар коллеҷи тиббӣ танҳо бо истифодаи фаъолонаи мушоҳидавӣ имконпазир аст.

Мултимедиа восита ё асбобест, ки барои омӯзиш дар синфҳои гуногун кумак мерасонад. Он ба рушди ҳавасмандкунӣ, малакаҳои муошират, азхудкунии лаёқату малакаҳо, ҷамъ овардани донишҳои воқеӣ ёрӣ расонда, ба рушди саводнокии иттилоотӣ мусоидат мекунад.

Методологияи истифодаи технологияҳои мултимедиявӣ 5 масъаларо дарбар мегирад:

  1. Такмили системаи идоракунии таълим дар марҳилаҳои гуногуни дарс.
  2. Тақвияти ҳавасмандии омӯзиш.
  3. Баланд бардоштани сифати таълиму тарбия, ки маданияти иттилоотии хонандагонро рушд медиҳад.
  4. Баланд бардоштани сатҳи омодагии донишҷӯён дар соҳаи технологияҳои муосири иттилоотӣ.
  5. Намоиши имкониятҳои компютер ҳамчун воситаи фаъолияти минбаъдаи касбӣ.

Дарсҳои мултимедиявӣ барои донишомӯзон ба ҳалли вазифаҳои дидактикии зерин мусоидат мекунанд:

  • дониши асосиро оид ба ин мавзуъ ба даст оранд;
  • донишҳои ҳосилшударо ба низом дароранд;
  • малакаҳоро инкишоф диҳанд;
  • ҳавасмандиро барои омӯзиш эҷод кунанд;
  • ба донишҷӯён дар кори мустақилона аз рӯйи маводи таълимӣ ёрии таълимию методӣ расонанд.

Истифодаи технологияҳои иттилоотӣ дар раванди таълими донишҷӯёни факултети тиббӣ дар вариантҳои зерин имконпазир аст:

 

  1. Машғулиятҳои навъи намоишӣ

Ҳамчун нармафзор шумо метавонед, маводҳои маҳсулоти нармафзори тайёрро дар CD дар фанҳои гуногуни клиникӣ истифода баред, ки дорои миқдори зиёди аксҳо, видеоҳо ва иттилооти аудиоӣ дар мавзуъҳои гуногун мебошанд. Истифодаи рӯнамо бо пешниҳоди маводи дарсӣ боз ҳам муфидтар аст. Рӯнамои визуалӣ ва ифодакунанда мешавад ва он як воситаи аълои дидактикӣ ва ҳавасмандкунист, ки ба беҳтар аз худ кардани маводи таълимӣ мусоидат мекунад. Бо истифодаи мунтазами он сифати таълим баланд шуда, натиҷаҳо хубтар мегарданд.

 

  1. Санҷиши компютерӣ ҳамчун як усули санҷиши сатҳи дониши хонандагон

Барномаҳои тестӣ ба шумо имкон медиҳанд, ки натиҷаи кори худро зуд арзёбӣ кунед ва мавзуъҳоеро, ки дар азёди онҳо камбудиҳо доред, муайян кунед. Тавассути ҳалли тестҳо донишҷӯ ба донишу малака баҳои объективӣ мегирад ва пайи ислоҳи камбуди дониши худ мешавад

 

  1. Кор бо тахтаи интерактивӣ

Тахтаи интерактивӣ на танҳо як экрани сенсории ба компютер пайваст аст, балки як роҳи ташкили омӯзиши фаъол дар раванди таълим аст. Бо истифода аз он донишҷӯён на танҳо аз муаллим дониш мегиранд, балки шакл, усул ва воситаҳои истифодашавандаи раванди таълимро аз худ мекунанд. Ин усул донишҷӯёнро ҳавасманд карда, бо дарназардошти хусусияти инфиродияшон, барои онҳо маълумот манзур мекунад.

Тахтаи интерактивӣ:

он ивазкунандаи проектор аст — шумо метавонед, ҳама гуна рӯнаморо ба он лоиҳа кунед;

— ивазкунандаи тахтаи муқаррарӣ буда, шумо метавонед, дар он бо маркер нависед;

— монитори сенсории бо компютер васлшуда аст, ки метавонад, фармонҳои шуморо иҷро кунад.

— нармафзори худро дорад.

Кори дуруст бо тахтаи интерактивӣ дар айни замон ҳаяҷоновар мегардад, зеро объектҳо, навиштаҷот ва илова кардани шарҳҳо ба матнҳо метавонанд, ба осонӣ интиқол дода шаванд.

Ҳамин тариқ, тахтаи интерактивӣ воситаи пурарзишест, ки барои таълими тамоми гурӯҳ дӯсти ёрирасон аст. Ин як манбаи мушоҳида буда, ба пешниҳоди маводи нав ба таври зинда ва ҷолиб мусоидат мекунад. Он ба шумо имкон медиҳад, ки маълумотро бо истифода аз захираҳои гуногуни мултимедиявӣ пешниҳод кунед. Муаллим ва донишҷӯён метавонанд, дар бораи мавод фикру мулоҳизаҳои худро баён кунанд ва онро то ҳадди имкон муфассал омӯзанд.

 

  1. Истифодаи захираҳои интернетӣ дар дарс

Барои гузаронидани чунин дарс шумо бояд ба интернет дастрасӣ дошта бошед. Дар чунин синфҳо имкони дастрасӣ ва зуд пайдо кардани маълумоти зарурӣ мавҷуд аст.

 

  1. Истифодаи технологияи компютерӣ барои таҳкими маводи таълимӣ

Мисоли ин ташкили кори мустақилонаи донишҷӯён аст, ки аз онҳо талаб мешавад, алгоритмҳои мултимедиявӣ, рӯнамоҳо ва бозиҳои интерактивиро барои санҷидани дониш дар мавзуи муайян тартиб диҳанд. Истифодаи технологияи компютерӣ барои омӯзгорон имкон фароҳам меорад, ки вазифаи идоракунии донишро бар уҳда гиранд; ба сарфаи вақт дар дарс мусоидат кунанд; маводро ба таври ғанӣ тасвир намоянд; лаҳзаҳоеро, ки дар динамика фаҳмидан душвор аст, нишон диҳанд, такрор кунанд, ки чӣ боиси мушкилот гардид ва минбаъд, дарсро аз рӯйи хусусиятҳои фардии донишҷӯён роҳандозӣ  кунанд.

Хулоса, истифода аз воситаҳои электронии иттилоот дар раванди таълим воқеияти имрӯз аст, ки дур будан аз онҳо дур мондан аз тараққиёти ҷаҳон мебошад.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *